Wednesday, April 21, 2010

Puisi untuk suamiku..

Suamiku...
Terima kasih untuk semalam...
Terima kasih kerana sudi mendengarkan luahan hati ini..
Terima kasih kerana sudi mendengar keluhan resah ini..
Terima kasih kerana sudi berkongsi rasa yang menyelubungi..

Maafkan aku andai terlanjur bicara..
Maafkan aku andai menyinggung rasa..
Aku hanya insan biasa...emosi kadangkala mengusik jiwa..

Saat ini aku begitu terkenangkan mu..
Apa khabarnya engkau di sana lewat malam begini?
Pasti engkau sangat sibuk melayan karenah pesakit-pesakitmu..
Memenuhi tuntutan kerjayamu..
Aku doakan semoga segala urusanmu berjalan lancar..
dan semoga Allah sentiasa melindungimu walau di mana saja engkau berada..

Semoga Allah memberiku kekuatan untuk aku habiskan sisa-sisa pengajianku di sini..
agar aku dapat pulang untuk bersamamu..
menemani mu dan melayani mu seadanya..
dan bersama-sama mu untuk berjuang demi kehidupan kita sekeluarga..
Sabarlah hati...InsyaAllah..hanya sedikit masa lagi..
Aku berjanji tidak akan mensia-siakan pengorbanan kita selama ini.

No comments: